Jesteś tutaj: Home Aktualności Wycieczka do krajów bałtyckich

Wycieczka do krajów bałtyckich

W dniach 26 maja – 31 maja 2019 r. odbyła się wycieczka do krajów bałtyckich (Łotwa, Szwecja, Finlandia, Estonia), w której uczestniczyli uczniowie klas II pod opieką       p. Doroty Wócik, p. Anety Oszczak oraz p. Sylwestra Wócika.
        Podróż rozpoczęła się już w niedzielę o godzinie 21:30, kiedy to pod szkołę podjechała nasza autokarowa ,,limuzyna". Po nieprzespanej nocy rozpoczęliśmy zwiedzanie. Naszym pierwszym przystankiem okazała się stolica Łotwy - Ryga. Mimo deszczowej pogody udało nam się zobaczyć Stare Miasto, a wraz z nim też kilka wspaniałych budowli takich jak Dom Bractwa Czarnogłowych oraz największy kościół w krajach bałtyckich - protestancką katedrę Najświętszej Maryi Panny. Gdy nadszedł czas wolny, każdy z nas poszedł w swoją stronę: jedni kupowali pamiątki, inni podziwiali zjawiskowy park, znajdujący się w centrum miasta. Następnie, po całym dniu zwiedzania, wszyscy udali się do portu, aby w terminalu odebrać swoje karty pokładowe oraz dostać się na prom. Miało to miejsce o godzinie 17:30.

nr2 20190527 104646
        Po długiej nocy pełnej atrakcji (ach to karaoke!) dotarliśmy do Szwecji. Choć śniadanie mogliśmy jeść od godziny 7 do 10, to już o 9:40 spotkaliśmy się przy wyjściu z promu. Wszyscy dokładnie dostosowali się do polecenia i przybyli ze swoimi walizkami na odpowiednią godzinę. Po przeniesieniu bagaży do autokaru wycieczka udała się na zwiedzanie Sztokholmu. Głównym celem zainteresowania w stolicy Szwecji było muzeum Vasa oraz stare miasto Gamla Stan. Eksponaty znajdujące się w muzeum zrobiły na nas niesamowite wrażenie. Byliśmy zaskoczeni tym, jak wszystko zostało genialnie i realnie przygotowane, a sam statek był ogromny i doskonale odnowiony. Jednak stare miasto było chyba największą atrakcją. Wszystkie budynki, restauracje oraz sklepy tworzyły specyficzną aurę Sztokholmu. Każdy z uczestników wycieczki robił zdjęcia i słuchał z uwagą przewodnika. Oczywiście, był też czas wolny, który trwał dwie godziny. Staraliśmy się go wykorzystać w jak najlepszy sposób. Większość osób najpierw zajęła się kupowaniem pamiątek dla siebie i bliskich, a potem dalszym zwiedzaniem miasta. Po całym dniu udaliśmy się na terminal odebrać karty pokładowe i wejść na prom. Po zapoznaniu się ze wszystkimi informacjami organizacyjnymi i ulokowaniu się w kajutach nadszedł czas na obiadokolację. Do Turku – dawnej stolicy Finlandii - wypłynęliśmy ze Sztokholmu o godzinie 19:30.

nr3 nr4
        Przed nami były dwa miasta: Turku i obecna stolicy Finlandii - Helsinki. Był to dzień bardzo wczesnej i trudnej dla nas pobudki, ponieważ wszyscy musieliśmy być na śniadaniu już o godzinie 5:00. Po dopłynięciu do portu wycieczka rozpoczęła się od zwiedzania dwóch miejsc w Turku - zamku Turun Linna oraz gotyckiej katedry. Potem pojechaliśmy autobusem do Helsinek. Po drodze odwiedziliśmy park Sibeliusa z oryginalnym pomnikiem kompozytora, przypominającym gigantyczne organy.  Na miejscu w stolicy zwarci i gotowi do zwiedzania zaczęliśmy od placu targowego zwanego Kruununhaka, pomnika cara Aleksandra II, a potem obejrzeliśmy prawosławny Sobór Uspienski. Po zwiedzaniu mieliśmy wiele możliwości, aby wypełnić swój czas wolny. Część osób udała się na rejs, aby dotrzeć do pobliskiej wyspy, inni zaś zostali na lądzie i zajęli się poznawaniem miasta oraz kupowaniem pamiątek. Po dniu pełnym wrażeń znów dostaliśmy karty pokładowe, rozlokowaliśmy się w kajutach, zjedliśmy pyszną kolację, a potem odpłynęliśmy z Finlandii.

nr5 nr6
        Ostatnim przystankiem naszej podróży była Estonia, a tak dokładniej jej stolica - Tallin. Wszyscy byliśmy zdumieni wyglądem miasta - nie spodziewaliśmy się, że Estonia jest tak bogatym i zachwycającym krajem. Przewodnik opowiedział nam wiele ciekawych historii związanych z tym miejscem. Następnie ruszyliśmy na piesze zwiedzanie tallińskiej starówki, która składa się z Dolnego i Górnego Miasta. Zobaczyliśmy wiele pięknych kamieniczek, katedr (Katedra Aleksandra Newskiego) oraz basztę Kiek In de Kok. Później przewodnik dał nam trochę wolnego czasu na samodzielne zwiedzanie miasta oraz kupno pamiątek. Dużą popularnością cieszył się marcepan oraz czekolada z atrakcyjną niespodzianką. O godzinie 16:30 wsiedliśmy do autokaru. Po prawie 14 godzinach spędzonych w autokarze wczesnym rankiem dotarliśmy do Grójca. Tak oto skończyła się wspaniała podróż, którą każdy z nas zapamięta do końca życia.

nr7 nr8

Więcej zdjęć z wycieczki znajduje się TUTAJ

Ranking PERSPEKTYWY 2019

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Skargi w Grójcu jest wśród najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2019 i przysługuje mu tytuł „Srebrnej Szkoły 2019”.

logo logrojec

LO Grójec w programie IT-SZKOŁA

E-Laboratorium Matematyczne

Aktualnie Gościmy

Odwiedza nas 27 gości oraz 0 użytkowników.