Jesteś tutaj: Home Aktualności Wycieczka do Szwajcarii Saksońskiej 6-13.09.2019 r.

Wycieczka do Szwajcarii Saksońskiej 6-13.09.2019 r.

9 września 2019 r. dziesięcioosobowa reprezentacja naszego liceum pod opieką p. Elżbiety Szymaniak ruszyła na podbój Szwajcarii Saksońskiej. W podróży towarzyszyli nam uczniowie liceum w Warce oraz szkół podstawowych w Warce i Tarczynie wraz ze swoimi opiekunami. Do miejsca noclegu w Halsbrücke dotarliśmy około godz. 18.00.

20190910 125700 20190912 184338

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od objazdowej i pieszej wycieczki po stolicy Saksonii –Dreźnie. Zobaczyliśmy tam między innymi kościół Frauenkirche, zburzony podczas nalotów dywanowych w czasie II wojny światowej i odbudowany wyłącznie z funduszy darczyńców. Odwiedziliśmy również  sklep specjalizujący się w sprzedaży musztardy. Nikt z nas nie pomyślał wcześniej, że istnieją musztardy w tak niezliczonych smakach i kolorach. Następnym punktem programu był barokowy zespół pałacowy Zwinger. W usytuowanej tam Galerii Obrazów Starych Mistrzów delektowaliśmy się widokiem arcydzieł malarzy takiego formatu jak Tycjan i Rembrandt. W Zwinger obejrzeliśmy ponadto przebogate zbiory chińskiej porcelany użytkowej i dekoracyjnej,  jak również nie ustępujące urodą wyroby z porcelany miśnieńskiej. W salonie matematyczno – fizycznym zapoznaliśmy się ze zbiorem zegarów i przyrządów fizycznych. Po południu odwiedziliśmy Niemieckie Muzeum Higieny, interaktywne muzeum, które w przystępny i ciekawy sposób przybliża zagadnienia związane z fizjologią i zdrowiem człowieka. Jedną z atrakcji było skorzystanie z symulatora wieku, dzięki któremu można doświadczyć, jak będziemy odbierać świat będąc osobą w podeszłym wieku.

20190910 124740 20190910 132237

Środa upłynęła nam pod znakiem twierdz i malowniczych widoków. Pierwszym przystankiem był posiadający cztery dziedzińce zamek Stolpen. To w tym miejscu spędziła 49 lat swojego życia i została pochowana hrabina Cosel – faworyta króla Polski i władcy Saksonii Augusta Mocnego. Zesłanie było karą za próby mieszania się do polityki. Następnie udaliśmy się do twierdzy Königstein. Wzdłuż jej murów rozpościera się zachwycający widok na Drezno, Łabę i duży obszar Szwajcarii Saksońskiej. W godzinach popołudniowych mogliśmy nacieszyć oczy zapierającymi dech w piersiach widokami podczas spaceru wśród skał Bastei.

20190911 111241 20190911 133624

Przedostatni dzień naszej wyprawy poświęciliśmy na wędrówkę po górach Schrammsteine. Mimo że zdobycie szczytu nie było łatwe, to  widok z góry wynagrodził zmęczenie i trud poruszania się po stromych schodach  i drabinkach. Tego dnia odwiedziliśmy też przygraniczne miasto Bad Schandau, jak sama nazwa wskazuje  miasto uzdrowiskowe. Oczywiście nie obyło się bez zakupów w niemieckich sklepach, gdzie trenowaliśmy nasze umiejętności językowe.

20190911 163933 20190911 164516

Ostatni dzień wyjazdu zaczęliśmy od miejscowości Bautzen (Budziszyn), gdzie w NRD w czasach komunizmu tajne służby STASI umieściły  więzienie dla więźniów politycznych. Wystarczyło mieć odmienne zdanie od oficjalnego  stanowiska władz państwowych i partyjnych, aby trafić na długie miesiące lub lata do tego ponurego miejsca. Cieszymy się, żemy nie musimy obawiać  się publicznego wypowiadania własnego zdania. Po tej żywej lekcji historii ruszyliśmy w drogę  do domu. Cali i zdrowi oraz bogaciwe wspaniałe wspomnienia dotarliśmy około godz. 20.00 do Grójca.

Więcej zdjęć TUTAJ

Anna Balcerowicz kl.3b
Aleksandra Sikorska kl.3b

Ranking PERSPEKTYWY 2019

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Skargi w Grójcu jest wśród najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2019 i przysługuje mu tytuł „Srebrnej Szkoły 2019”.

logo logrojec

LO Grójec w programie IT-SZKOŁA

E-Laboratorium Matematyczne

Aktualnie Gościmy

Odwiedza nas 27 gości oraz 0 użytkowników.