Zaloguj

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

 

         
Jesteś tutaj: Home Aktualności

Zebranie z rodzicami 07.06.2017 r.

7 czerwca 2017 roku (środa) o godz. 16:30 odbędzie się zebranie dla rodziców uczniów zagrożonych ocenami niedostatecznymi

Przydział sal na zebraniu:

Klasa Wychowawca Sala
 1A  mgr Grażyna Moskal  9
 1B  mgr Agata Sobierajewska  12
 1C  mgr Magdalena Sarnecka-Zys  34
 1D  mgr Ada Pośnik  19
 2A  mgr Beata Majewska  18
 2B  mgr Jadwiga Żak  26
 2C  mgr Piotr Kawalec  23
 2E  mgr Iwona Kwapisz  11
 2F  mgr Anna Mocarska-Karwan  36

 Wszyscy nauczyciele dyżyrują w pokoju nauczycielskim w godz. 16:30-17:30

Propozycje ocen


Termin wystawienia propozycji ocen
z zachowania i wszystkich zajęć edukacyjnych
dla uczniów klas I i II
to 05.06.2017 r. (poniedziałek) do godz. 15:15

„Do mety przybywa się tylko po to, by wyruszyć dalej” – zakończenie klas trzecich i matura w grójeckim Liceum

28 kwietnia 2017 roku w Liceum Ogólnokształcącym im. Piotra Skargi w Grójcu odbyła się uroczystość wręczenia świadectw ukończenia szkoły uczniom klas trzecich. W uroczystości oprócz 162 najmłodszych absolwentów udział wzięli zaproszeni goście: Paweł Siennicki - Członek Zarządu Powiatu Grójeckiego, Adam Jędrzejczyk - Przewodniczący Rady Rodziców, Tomasz Bruszewski - Członek Prezydium Komitetu Studniówkowego, dyrekcja, grono pedagogiczne, rodzice oraz uczniowie klas drugich.

P1060563 P1060578
W części oficjalnej odbyło się uroczyste wręczenie podziękowań wychowawcom za trzyletnią pracę oraz nagród absolwentom za bardzo dobre wyniki w nauce i 100 % frekwencję.  Dyrektor szkoły Zbigniew Krawczak przedstawił szczególne osiągnięcia uczniów: 6 uczniów ukończyło szkołę z biało – czerwonym paskiem na świadectwie w tym czterech ze średnią 5.0 i wyżej, najwyższą średnią uzyskał Łukasz Żółcik - 5,11, Xymena Korczak - 5,06, Aneta Ernest i Julia Świdzińska - 5,0. 7 uczniów otrzymało nagrody za dobre wyniki w nauce – średnia powyżej 4,5, dwóch uczniów Arkadiusz Górecki i Bartłomiej Pawiński otrzymali gratulacje za 100 % frekwencję przez 3 lata nauki w Liceum, najlepszą średnią w szkole uzyskała klasa 3 F – 3,65.

P1060520 P1060552
Liczna grupa uczniów została wyróżniona za osiągnięcia sportowe, w konkursach przedmiotowych i działalność w chórze szkolnym. Szczególne podziękowania otrzymali uczniowie reprezentujący szkołę jako chorąży pocztu sztandarowego i asysta pocztu sztandarowego.

P1060593 P1060614
Po ciepłych słowach do maturzystów ze strony zaproszonych gości nastąpiło uroczyste przekazanie sztandaru szkolnego i ślubowanie najmłodszych absolwentów. Życzenia dla maturzystów od Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego Piotra Gawina zakończyły część oficjalną. Program artystyczny przygotowany przez uczniów klas 1c, 2a, 2c i 2e pod kierunkiem p. Magdaleny Sarneckiej Zys i p. Beaty Majewskiej miał za zadanie pokazać, czy absolwenci są już gotowi do wyzwania, jakim jest egzamin dojrzałości oraz przedstawił przykładowe sytuacje z którymi mogą się zetknąć w dorosłym życiu. Dopełnieniem programu słownego była część muzyczna, przygotowana przez uczniów pod kierunkiem p. Magdaleny Skassy. Na zakończenie akademii uczniowie przygotowali swoim starszym kolegom mini wersję egzaminu, którą był test wiedzy o naszym Liceum. Po programie artystycznym absolwenci odebrali świadectwa i pożegnali się ze swoimi wychowawcami.

P1060617 P1060623
A po 5 dniach ….  4 maja o godz. 9.00 - 162 absolwentów rozpoczęło maturalny maraton zaczynając od egzaminu z języka polskiego na poziomie podstawowym. Przed maturzystami egzaminy zarówno w formie pisemnej jak i ustnej i tak do 23 maja, a wyniki 30 czerwca. Trzymamy kciuki….

LO Grójec 
  

Wpływowi migranci

Ronaldo, Porto, słoneczna pogoda - takie skojarzenia są najczęstsze, gdy myślimy o Portugalii. Uczniowie i nauczyciele L.O. im P. Skargi w Grójcu będą mieli jeszcze wiele innych skojarzeń z tym krajem po wizycie w Oliveira de Azmeis w dniach 19-23 kwietnia 2017 r.

GRUPA BURMISTRZ

Pięciodniowy pobyt delegacji z Polski był drugim z kolei spotkaniem uczniów i nauczycieli z Polski, Portugalii, Grecji, Hiszpanii i Włoch uczestniczących w projekcie Erasmus+ „We are all migrants of this world”  2016-2018 koordynowanym przez L.O. w Grójcu. Pierwsze spotkanie odbyło się w Grójcu w listopadzie 2016 r. i dotyczyło fal migracji w historii każdego kraju partnerskiego i ich znaczenia. Spotkanie w Portugalii natomiast, miało na celu dzielenie się informacjami na temat wpływowych emigrantów i imigrantów związanych z krajami uczestniczącymi w projekcie, m.in. Marii Curie Skłodowskiej, Ferreiry de Castro czy Pablo Picasso.

INTEGRACJA GRUPA2

Uczniowie, podczas warsztatów, tworzyli prezentacje multimedialne, pisali artykuły do czasopisma internetowego „We are all migrants of this world” oraz opowiadania dotyczące migracji, a także przedstawiali inscenizacje związane z życiem i twórczością znanych migrantów.

PREZENTACJA WARSZTATY2

Wizyta w Portugalii byłą wspaniałą okazją na poznanie kultury tego kraju. Uprzejmość i otwartość rodzin goszczących oraz nauczycieli, smaczna kuchnia, piękne widoki i słoneczna pogoda z pewnością będą często wspominane przez uczestników wizyty. Urok miast Porto i Aveira, domowe wypieki przysmaków portugalskich przygotowanych przez rodziców uczniów szkoły Agrupamento de Escolas Ferreira de Castro, a także integracja wśród międzynarodowej młodzieży, na długo pozostaną w pamięci uczestników projektu.

UCZNIOWIE WARSZTATY


Wizyta z pewnością przyczyni się do dalszej integracji młodzieży, rozwinięcia poczucia zrozumienia i tolerancji we współczesnym świecie, zwiększenia wiedzy na temat wspólnych korzeni oraz do poprawy znajomości języka angielskiego. Uczniowie i nauczyciele L.O. w Grójcu odbędą kolejną wizytę we wrześniu 2017 r., tym razem na greckiej wyspie Kos. Tematem wizyty będą m.in. przepisy prawne i polityka krajów europejskich dotyczące fal migracji. Zapraszamy do odwiedzin strony internetowej projektu www.weareallmigrants.eu

PRZEDSTAWIENIE WYWIADY

Opinie uczniów:

„Wyjazd do Portugalii przyniósł mi wiele korzyści. Przede wszystkim otworzyłam się na ludzi i bez żadnego problemu porozumiewałam się z nimi w języku angielskim, o czym bym kiedyś nawet nie pomyślała. Portugalia jest bardzo ładnym krajem, który ma swoją tradycję i historię.  Portugalczycy są niezwykle otwartymi ludźmi, zawsze chętnymi do pomocy. Rodzina do której trafiłam, traktowała mnie jak córkę i była bardzo oddana w opiekę i pomoc.” - Katarzyna Dudzińska

„Wizyta w Portugalii była dla mnie niesamowitym doświadczeniem, które zapamiętam na zawsze. Pokazała mi, jak wygląda codziennie życie ludzi za granicą, ich kulturę i obyczaje. Po tej podróży Portugalia będzie mi się kojarzyła jako kraj niezwykle przyjazny i otwarty na ludzi. Wszyscy przyjęli nas bardzo życzliwie i sprawili, że czułam się u nich jak w domu. Podobał mi się również fakt, że w naszym programie było zarówno dużo pracy – tworzenie magazynu, prezentacji, przedstawień, opowiadań, jak również dużo przyjemności – wycieczki do ciekawych miejsc, spacer po plaży, wspólne przyjęci.” - Wioleta Łukasiak

„Dla mnie, wizyta w Portugalii była cudownym doświadczeniem. Możliwości, które dał nam projekt Erasmus+, poznania uczniów zza granicy, oraz ich narodowych tradycji i zwyczajów, są bezcenne. Uważam, że była to jedna z rzeczy w moim życiu które będę pamiętał do końca życia. Sam temat projektu związany z migracjami, ich obrazem w mediach oraz jak dużo migracje znaczą w  świecie, dał mi dużo szersze spojrzenie na nie. Sądzę ,że każdy, kto ma możliwość wzięcia udziału w takim projekcie, powinien to zrobić.” - Jakub Szymański

Moja opinia dotyczącą całego wyjazdu jest więcej niż pozytywna. Mogliśmy zobaczyć kraj od środka, spotkać się z obyczajami, jedzeniem, kulturą lokalną, poznać nowych ludzi, cieszyć się pogodą. Przeżyłem tam niezapomniane chwile i związałem ponadczasowe znajomości. Każdemu polecam tego typu wydarzenia.” - Jakub Kosiorek

Paweł Pośnik - koordynator projektu, L.O. Grójec.

Innowacyjny sposób uczenia się i nauczania historii

foh logoJednym z celów projektu polsko-holenderskiego prowadzonego przez Liceum Ogólnokształcące im. P. Skargi w Grójcu jest prowadzenie lekcji historii, które w większym stopniu angażują uczniów i motywują ich do pracy. Oprócz tradycyjnych zajęć lekcyjnych w szkole, projekt zakłada aktywne uczestnictwo uczniów i nauczycieli w procesie zdobywania i przekazywania wiedzy historycznej. Poniżej przedstawione są sposoby na realizację tego celu, wdrażane przez L.O. im. P.Skargi w Grójcu oraz Jan van Brabant College w Helmond.

Lekcje prowadzone przez uczniów dla uczniów, pod kierunkiem ich opiekunów. Uczniowie biorą udział w działaniach projektowych, np. w spotkaniach z autorytetami i wywiadach, warsztatach, wizytach w muzeum i instytucjach związanych z historią. Uczestnicy projektu przygotowują lekcje i prezentacje a następnie dzielą się wiedzą ze swymi rówieśnikami (jako wydarzenia następujące po spotkaniach projektowych).

Uczniowie samodzielnie prowadzą badanie i rozpoznanie zagadnień tematycznych, używając przy tym autentycznych źródeł, takich jak archiwa, wywiady, wizyty w muzeum.

Podczas wizyt miedzynarodowych prowadzone są regularne sesje komunikacyjne z uczniami z Kanady (Skype). Dzięki temu dzielenie się wiedzą i doświadczeniem motywuje uczniów do zgłębiania zagadnień. W rezultacie uczniowie w znacznie lepszy sposób potrafią przyswoić wiedzę, którą potrafią wykorzystań w życiu oraz dokonać właściwej analizy. L.O. w Grójcu przeprowadziło również spotkanie z uczniami ze Szwecji, poświęcone tolerancji.

Współpraca zaangażowanych nauczycieli kieruje się wytyczonymi zasadami, oraz jest rozwijana poprzez kontakty z innymi nauczycielami na poziomie krajowym i międzynarodowym.

Korzystanie z wypracowanych materiałów podczas regularnych zajęć w szkole jest formą nauczania. Materiały służą do uzupełniania wiedzy zdobytej podczas lekcji w szkole. Materiały są udostępniane w bibliotekach szkolnych i miejskich, w innych szkołach i instytucjach, w miarę możliwości w muzeach i biurach podróży. Dzięki rozpowszechnianiu rezultatów szersza społeczność może korzystać z wypracowanych materiałów.

Korzystanie z nowoczesnych technologii usprawnia efektywność tworzenia materiałów, np. poprzez tworzenie czasopisma przy użyciu jilster.com, dzielenie się wiedzą na pbworks.com oraz etwinning Twin Space, tworzenie stron internetowych na weebly.com.
Przeprowadzanie wywiadów, spotkań z ludźmi bezpośrednio związanych z omawianymi zagadnieniami, naocznymi świadkami wydarzeń (np. lata wojenne, czasy komunizmu, PRL, upadek Muru Berlińskiego) pozwala na zdobycie informacji z autentycznych, rzetelnych i wiarygodnych źródeł.

Prowadzona jest stała ewaluacja działań projektowych, która pozwala na wdrażanie ulepszeń.

 

 

logo logrojec

Herb Polski

WE ALL MIGRANTS - PROJEKT

Ogłoszenia

Ranking - PERSPEKTYWY

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Skargi w Grójcu jest wśród najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2016 i przysługuje mu tytuł „Brązowej Szkoły 2016”.

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Skargi w Grójcu jest wśród najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2015 i przysługuje mu tytuł „Srebrnej Szkoły 2015”.

Szkolny Klub Sportowy

sks

Współpraca z WAT

FUTURE OF HISTORY Project

foh logo

COMENIUS Project

 

ERASMUS Project

sifa

LO Grójec w programie IT-SZKOŁA

E-Laboratorium Matematyczne

Aktualnie Gościmy

Odwiedza nas 34 gości oraz 0 użytkowników.

Archiwum Artykułów

Archiwum Artykułów

Adres Szkoły

Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Skargi w Grójcu
ul. Poświętne 17
05-600 Grójec

tel.: (048) 6642474
fax: (048) 6642489, (048) 6642646
e-mail: logrojec@poczta.fm

 

 

Nasza Lokalizacja