Jesteś tutaj: Home Aktualności

Sukces w konkursie SELFIE+

  Projekt 'Safe Internet For All' realizowany przez L.O. im. P.Skargi w Grójcu zyskał uznanie w oczach jury konkursu SELFIE+ zorganizowanego przez Agencję Narodową programu Erasmus+. Dokumentacja oraz opis działań w projekcie okazały się najlepsze w kraju, zdobywając pierwsze miejsca w dwóch (z trzech) kategoriach: Mobility Project SElfie+ – dokumentacja i opis obrazujące zagraniczne działania projektowe, oraz Meet Me SElfie+ –materiał filmowy, w którym została zaprezentowana szkoła jako beneficjent oraz realizowany przez niego projekt. Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się 5 maja 2015 w Gdańsku w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, podczas obchodów Europejskiego Tygodnia Młodzieży.

Więcej można zobaczyć na:http://selfieplus.erasmusplus.org.pl/laureaci-konkursu-selfie2015/.

Link do filmu: http://youtu.be/PjJopZsC6ls

Paweł Pośnik

Konkurs Chwytliwa Ewangelia

 

 

Regulamin Konkursu Chwytliwa Ewangelia do pobrania:  TUTAJ

ks. Kamil Falkowski

„BEZPIECZNY INTERNET DLA WSZYSTKICH” wizyta uczniów grójeckiego L.O. im. P.Skargi w Szwecji w ramach programu Erasmus+

  

Szwecja - dziewięciomilionowy kraj najczęściej kojarzony z łosiem lub reniferem, Sztokholmem oraz typową zabudową, to miejsce kolejnej wizyty uczniów i nauczycieli L.O. im. P. Skargi w Grójcu w ramach programu Earsmus+ .

W dniach 12-18 kwietnia delegacja szkolna, wraz z uczniami z Grecji, Norwegii, Austrii i Szwecji, brała udział w projekcie pt. "Safe Internet For All" (Bezpieczny Internet Dla Wszystkich). Wspomniana wizyta dotyczyła głównie stosowania zabezpieczeń w sieci w celu uniknięcia przykrych konsekwencji.

Podczas poprzednich wizyt w Austrii i Norwegii uczniowie uczyli się jak walczyć z uzależnieniami internetowymi oraz jak przeciwdziałać problemom zdrowotnych z tym związanych. Produktem końcowym wizyty były prezentacje i filmy na temat wybranych zagadnień.

Uczniowie, przygotowując się do ostatniej wizyty, czerpali doświadczenie z materiałów ogólnodostępnych oraz opierali swe przemyślenia na własnych przeżyciach. Prezentacje w Muzeum Techniki w Sztokholmie oraz w Centrum "Innovatum" w Trollhattan były wartościową lekcją na temat wykorzystania internetu, a wspólne zajęcia integracyjne oraz przygotowanie prezentacji wzbogaciło wiedzę na temat systemu edukacji oraz sposobu nauczania w Szwecji.

Dzięki zakwaterowaniu u rodzin szwedzkich w miejscowości Vanersborg uczniowie L.O. mogli bliżej poznać jak wygląda ich codzienne życie oraz mogli się bliżej integrować ze swymi rówieśnikami z innego kraju. Uprzejmość rodzin goszczących oraz intensywny program wizyty będą z pewnością cennym doświadczeniem życiowym, którym uczniowie chcieliby się podzielić z innymi.

Zapraszamy do zapoznania się z radami dotyczącymi bezpiecznego korzystania z internetu, prezentacjami multimedialnymi oraz wrażeniami z wizyt na stronie projektu: www.sifaplus.eu, lub na stronie szkoły: www.logrojec.pl w zakładce Erasmus+ .

Paweł Pośnik
koordynator projektu

WSPOMNIENIA UCZNIÓW GRÓJECKIEGO L.O. Z WIZYTY W SZWECJI W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+ (kwiecień 2015)

‘Wizyta w Szwecji była dla mnie niezapomnianym doświadczeniem. Nauczyciele z Fridagymnasiet przygotowali dla nas dużo interesujących wycieczek np. do Muzeum Technologii, Vasa Muzeum i do Innovatum. Spotkałem nowych przyjaciół z Szwecji, Grecji, Austrii i Norwegii. Zjadłem słynne Kanelbulle i zamierzam spróbować zrobić je w domu. W szkole nauczyciele podzielili nas na 4 międzynarodowe grupy. W mojej grupie była Cornelia (Austria), Kamilla (Norwegia), Leo (Grecja) i Hanna-Klara (Szwecja). Nasza prezentacja opowiadała o bezpieczeństwie w internetowej bankowości. Spędziliśmy kilka godzin na przygotowywaniu prezentacji, ale końcowy efekt był fantastyczny i dostaliśmy gromkie brawa. Teraz moje umiejętności językowe są o wiele lepsze i czuję się pewniej w rozmowie po angielsku z innymi ludźmi. Właśnie dlatego warto było pojechać do Szwecji.’ – ALEK

  
‘Szczerze mówiąc, przed wizytą obawiałam się, że nie dam sobie rady,wydawało mi się, że zadania, które będziemy robić w Szwecji będą dla mnie zbyt trudne. Nie byłam również pewna, czy moje umiejętności językowe są wystarczające. Co więcej, obawiałam się pracy w grupach z ludźmi, których nie miałam okazji poznać wcześniej, Teraz jednak już wiem, że nie miałam racji. Dzięki pobytowi w Szwecji dowiedziałam się więcej o szwedzkich zwyczajach, kulturze i tradycjach. Miałam okazję wykorzystać znajomość języka w praktycznej formie, np. podczas rozmów z osobami z projektu. W trakcie jego trwania wykonaliśmy wiele zadań, najważniejszym z nich było przygotowanie prezentacji w czterech międzynarodowych grupach. Wizyta w Szwecji pomogła mi pokonać barierę językową. Znalazłam się również w wielu nowych sytuacjach dla mnie, w których musiałam dać sobie radę sama. Dzięki temu teraz jestem bardziej pewna siebie. Poznałam wielu wyjątkowych ludzi, jestem pewna, że nasza znajomość będzie bardzo trwała. Jestem bardzo wdzięczna za możliwość wzięcia udziału w projekcie. To było dla mnie niezapomniane przeżycie, które pozostanie w mojej pamięci na zawsze :)’ - SARA


‘Trafiłem do niezwykle przyjaznej rodziny. Rodzice Adama byli bardzo gościnni dla mnie, opowiedzieli mi o szwedzkiej kulturze i o okolicy Vänersborga. Do szkoły podróżowałem razem z Adamem, z którym szybko znalazłem wspólne zainteresowania. W szkole czułem się jak w domu głównie dzięki panującej tam atmosferze. Szybko zintegrowałem się z resztą uczniów uczestniczących w programie Erasmus+.  W mojej pamięci pozostanie zwiedzanie Sztokholmu, gdzie widziałem Zamek Królewski zbudowany na wyspie. Największą zaletą tego wyjazdu jest to, że poprawiłem swoje umiejętności w posługiwaniu się językiem angielskim. Zyskałem wielu nowych przyjaciół oraz piękne wspomnienia.’ – ADRIAN


‘Przed wyjazdem do Szwecji obawiałam się, że nie dam rady, jednak myliłam się. Dzięki tej wizycie poznałam wielu wyjątkowych ludzi, zwiedziłam stolicę Szwecji- Sztokholm oraz wiele ważnych miejsc, które warto zobaczyć w tym kraju. Co jest dla mnie bardzo ważne, miałam szansę poprawić moje umiejętności językowe, rozmawiając z ludźmi z innych narodowości (Norwegii, Grecji, Austrii oraz oczywiście Szwecji). Mieszkałam u dziewczyny o imieniu Wilma, która zainteresowała mnie kulturą, tradycją tego kraju. Poznałam również jej dziadków, którzy opowiedzieli mi więcej o swoich zwyczajach, stylu życia. Teraz wiem jak wygląda ich codzienne życie. Ten wyjazd już na zawsze zostanie w mojej pamięci.’ - KAROLINA

Młodzi parlamentarzyści z grójeckiego liceum

Grójecka młodzież z Liceum Ogólnokształcącego im. Piotra Skargi działa coraz aktywniej na rzecz społeczności lokalnej.

Po sukcesie Grójeckiego Kina Plenerowego, badaniach opinii publicznej, stworzeniu Grójeckiego Banku Projektów Społecznych oraz wystąpieniach podczas sesji Rady Miasta i Rady Powiatu nadszedł czas na nowe przedsięwzięcie.

Równolegle do tworzenia Młodzieżowej Rady Miasta Grójca, licealiści biorą udział w wielu projektach i inicjatywach obywatelskich. Jednym z przeprowadzonych ostatnio działań był „Meeting badawczy” podczas którego uczniowie zbierali od mieszkańców Grójca informacje dotyczące pomysłów na rewitalizację i zagospodarowanie amfiteatru miejskiego. Dzięki zmontowanemu filmowi i relacji z tego wydarzenia Mateusz Marlikowski i Justyna Ryfczyńska zakwalifikowali się na XXI sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży. Posłowie z grójeckiego liceum zasiądą na Sali Plenarnej Sejmu RP już 1 czerwca 2015 roku, pośród 460 swoich rówieśników z całej Polski.

Warto dodać, że po raz pierwszy w historii Grójca, miasto będzie reprezentowane podczas obrad sejmu młodzieży, którego pomysłodawcami od 1994 roku są Kancelaria Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej. Tematem tegorocznej sesji są „Miejsca młodych – jakiej przestrzeni publicznej potrzebuje młodzież?”.

Uczestnicy projektu serdecznie dziękują mieszkańcom Grójca oraz instytucjom kulturalnymi i samorządowymi za zaangażowanie i współpracę w realizacji zadań.

Relacja z działań dostępna poniżej:
http://www.sdim.ceo.org.pl/relacje/rewitalizacja-amfiteatru-miejskiego,827
https://www.youtube.com/watch?v=dpOTAvhkX70&feature=youtu.be

Grójecki Bank Projektów Społecznych

 

 

Ranking PERSPEKTYWY 2019

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Skargi w Grójcu jest wśród najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2019 i przysługuje mu tytuł „Srebrnej Szkoły 2019”.

logo logrojec

Herb Polski

WE ALL MIGRANTS - PROJEKT

Szkolny Klub Sportowy

sks

Współpraca z WAT

FUTURE OF HISTORY Project

foh logo

COMENIUS Project

 

ERASMUS Project

sifa

LO Grójec w programie IT-SZKOŁA

E-Laboratorium Matematyczne

Aktualnie Gościmy

Odwiedza nas 26 gości oraz 0 użytkowników.

Adres Szkoły

Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Skargi w Grójcu
ul. Poświętne 17
05-600 Grójec

tel.: (048) 6642474
fax: (048) 6642489, (048) 6642646
e-mail: logrojec@poczta.fm