Zaloguj

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

 

         
Jesteś tutaj: Home Aktualności

Wpływowi migranci

Ronaldo, Porto, słoneczna pogoda - takie skojarzenia są najczęstsze, gdy myślimy o Portugalii. Uczniowie i nauczyciele L.O. im P. Skargi w Grójcu będą mieli jeszcze wiele innych skojarzeń z tym krajem po wizycie w Oliveira de Azmeis w dniach 19-23 kwietnia 2017 r.

GRUPA BURMISTRZ

Pięciodniowy pobyt delegacji z Polski był drugim z kolei spotkaniem uczniów i nauczycieli z Polski, Portugalii, Grecji, Hiszpanii i Włoch uczestniczących w projekcie Erasmus+ „We are all migrants of this world”  2016-2018 koordynowanym przez L.O. w Grójcu. Pierwsze spotkanie odbyło się w Grójcu w listopadzie 2016 r. i dotyczyło fal migracji w historii każdego kraju partnerskiego i ich znaczenia. Spotkanie w Portugalii natomiast, miało na celu dzielenie się informacjami na temat wpływowych emigrantów i imigrantów związanych z krajami uczestniczącymi w projekcie, m.in. Marii Curie Skłodowskiej, Ferreiry de Castro czy Pablo Picasso.

INTEGRACJA GRUPA2

Uczniowie, podczas warsztatów, tworzyli prezentacje multimedialne, pisali artykuły do czasopisma internetowego „We are all migrants of this world” oraz opowiadania dotyczące migracji, a także przedstawiali inscenizacje związane z życiem i twórczością znanych migrantów.

PREZENTACJA WARSZTATY2

Wizyta w Portugalii byłą wspaniałą okazją na poznanie kultury tego kraju. Uprzejmość i otwartość rodzin goszczących oraz nauczycieli, smaczna kuchnia, piękne widoki i słoneczna pogoda z pewnością będą często wspominane przez uczestników wizyty. Urok miast Porto i Aveira, domowe wypieki przysmaków portugalskich przygotowanych przez rodziców uczniów szkoły Agrupamento de Escolas Ferreira de Castro, a także integracja wśród międzynarodowej młodzieży, na długo pozostaną w pamięci uczestników projektu.

UCZNIOWIE WARSZTATY


Wizyta z pewnością przyczyni się do dalszej integracji młodzieży, rozwinięcia poczucia zrozumienia i tolerancji we współczesnym świecie, zwiększenia wiedzy na temat wspólnych korzeni oraz do poprawy znajomości języka angielskiego. Uczniowie i nauczyciele L.O. w Grójcu odbędą kolejną wizytę we wrześniu 2017 r., tym razem na greckiej wyspie Kos. Tematem wizyty będą m.in. przepisy prawne i polityka krajów europejskich dotyczące fal migracji. Zapraszamy do odwiedzin strony internetowej projektu www.weareallmigrants.eu

PRZEDSTAWIENIE WYWIADY

Opinie uczniów:

„Wyjazd do Portugalii przyniósł mi wiele korzyści. Przede wszystkim otworzyłam się na ludzi i bez żadnego problemu porozumiewałam się z nimi w języku angielskim, o czym bym kiedyś nawet nie pomyślała. Portugalia jest bardzo ładnym krajem, który ma swoją tradycję i historię.  Portugalczycy są niezwykle otwartymi ludźmi, zawsze chętnymi do pomocy. Rodzina do której trafiłam, traktowała mnie jak córkę i była bardzo oddana w opiekę i pomoc.” - Katarzyna Dudzińska

„Wizyta w Portugalii była dla mnie niesamowitym doświadczeniem, które zapamiętam na zawsze. Pokazała mi, jak wygląda codziennie życie ludzi za granicą, ich kulturę i obyczaje. Po tej podróży Portugalia będzie mi się kojarzyła jako kraj niezwykle przyjazny i otwarty na ludzi. Wszyscy przyjęli nas bardzo życzliwie i sprawili, że czułam się u nich jak w domu. Podobał mi się również fakt, że w naszym programie było zarówno dużo pracy – tworzenie magazynu, prezentacji, przedstawień, opowiadań, jak również dużo przyjemności – wycieczki do ciekawych miejsc, spacer po plaży, wspólne przyjęci.” - Wioleta Łukasiak

„Dla mnie, wizyta w Portugalii była cudownym doświadczeniem. Możliwości, które dał nam projekt Erasmus+, poznania uczniów zza granicy, oraz ich narodowych tradycji i zwyczajów, są bezcenne. Uważam, że była to jedna z rzeczy w moim życiu które będę pamiętał do końca życia. Sam temat projektu związany z migracjami, ich obrazem w mediach oraz jak dużo migracje znaczą w  świecie, dał mi dużo szersze spojrzenie na nie. Sądzę ,że każdy, kto ma możliwość wzięcia udziału w takim projekcie, powinien to zrobić.” - Jakub Szymański

Moja opinia dotyczącą całego wyjazdu jest więcej niż pozytywna. Mogliśmy zobaczyć kraj od środka, spotkać się z obyczajami, jedzeniem, kulturą lokalną, poznać nowych ludzi, cieszyć się pogodą. Przeżyłem tam niezapomniane chwile i związałem ponadczasowe znajomości. Każdemu polecam tego typu wydarzenia.” - Jakub Kosiorek

Paweł Pośnik - koordynator projektu, L.O. Grójec.

Innowacyjny sposób uczenia się i nauczania historii

foh logoJednym z celów projektu polsko-holenderskiego prowadzonego przez Liceum Ogólnokształcące im. P. Skargi w Grójcu jest prowadzenie lekcji historii, które w większym stopniu angażują uczniów i motywują ich do pracy. Oprócz tradycyjnych zajęć lekcyjnych w szkole, projekt zakłada aktywne uczestnictwo uczniów i nauczycieli w procesie zdobywania i przekazywania wiedzy historycznej. Poniżej przedstawione są sposoby na realizację tego celu, wdrażane przez L.O. im. P.Skargi w Grójcu oraz Jan van Brabant College w Helmond.

Lekcje prowadzone przez uczniów dla uczniów, pod kierunkiem ich opiekunów. Uczniowie biorą udział w działaniach projektowych, np. w spotkaniach z autorytetami i wywiadach, warsztatach, wizytach w muzeum i instytucjach związanych z historią. Uczestnicy projektu przygotowują lekcje i prezentacje a następnie dzielą się wiedzą ze swymi rówieśnikami (jako wydarzenia następujące po spotkaniach projektowych).

Uczniowie samodzielnie prowadzą badanie i rozpoznanie zagadnień tematycznych, używając przy tym autentycznych źródeł, takich jak archiwa, wywiady, wizyty w muzeum.

Podczas wizyt miedzynarodowych prowadzone są regularne sesje komunikacyjne z uczniami z Kanady (Skype). Dzięki temu dzielenie się wiedzą i doświadczeniem motywuje uczniów do zgłębiania zagadnień. W rezultacie uczniowie w znacznie lepszy sposób potrafią przyswoić wiedzę, którą potrafią wykorzystań w życiu oraz dokonać właściwej analizy. L.O. w Grójcu przeprowadziło również spotkanie z uczniami ze Szwecji, poświęcone tolerancji.

Współpraca zaangażowanych nauczycieli kieruje się wytyczonymi zasadami, oraz jest rozwijana poprzez kontakty z innymi nauczycielami na poziomie krajowym i międzynarodowym.

Korzystanie z wypracowanych materiałów podczas regularnych zajęć w szkole jest formą nauczania. Materiały służą do uzupełniania wiedzy zdobytej podczas lekcji w szkole. Materiały są udostępniane w bibliotekach szkolnych i miejskich, w innych szkołach i instytucjach, w miarę możliwości w muzeach i biurach podróży. Dzięki rozpowszechnianiu rezultatów szersza społeczność może korzystać z wypracowanych materiałów.

Korzystanie z nowoczesnych technologii usprawnia efektywność tworzenia materiałów, np. poprzez tworzenie czasopisma przy użyciu jilster.com, dzielenie się wiedzą na pbworks.com oraz etwinning Twin Space, tworzenie stron internetowych na weebly.com.
Przeprowadzanie wywiadów, spotkań z ludźmi bezpośrednio związanych z omawianymi zagadnieniami, naocznymi świadkami wydarzeń (np. lata wojenne, czasy komunizmu, PRL, upadek Muru Berlińskiego) pozwala na zdobycie informacji z autentycznych, rzetelnych i wiarygodnych źródeł.

Prowadzona jest stała ewaluacja działań projektowych, która pozwala na wdrażanie ulepszeń.

Święto Konstytucji 3 maja

plakat na 3 maja wersja 2

Święto patrona w grójeckim liceum

Filmowa relacja z akademii:

Kwiecień dla społeczności Liceum Ogólnokształcącego w Grójcu jest bardzo ważnym miesiącem, gdyż uroczyście obchodzimy Święto Patrona- Piotra Skargi. Szkoła po raz pierwszy otrzymała imię Skargi w 1936, a 11 kwietnia 1990 roku nastąpiło jego przywrócenie. W szkolnej akademii udział wzięli uczniowie i nauczyciele naszego Liceum, a także zaproszeni goście. Uroczystość swoją obecnością zaszczycili ks. Zbigniew Suchecki Proboszcz Parafii św. Mikołaja w Grójcu, Paweł Siennicki Członek Zarządu Powiatu Grójeckiego oraz uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej Nr 3 w Grójcu, która także nosi imię Piotra Skargi.

z1 z2

Akademia zaczęła się od przeniesienia widzów do studia nagraniowego programu „Górka TV". Był to odcinek dotyczący postaci księdza Piotra Skargi. Specjalnie na tę okazję przybyło dwóch historyków pani Agnieszka Kowalska i pan Piotr Nowak w tej roli Katarzyna Rączkowska i Mateusz Witczak, w rolę prowadzącego wcielił się Marcin Hebda. To oni  przedstawili postać Piotra Skargi w krótki, ale ciekawy sposób. Poznaliśmy też najważniejsze i najbardziej znane jego kazania. Każde z kazań miało za zadanie pokazać nam, jak ksiądz chciał wpłynąć na opinię publiczną w tamtych czasach.

z3 z4

W kolejnej części programu zobaczyliśmy sondę uliczną, w której przypadkowi ludzie spotkani w naszym mieście odpowiadali na pytania- zadawane przez reporterkę Angelikę Kołacz- dotyczące Piotra Skargi. Jak się okazało, mimo iż ksiądz był związany z tym miastem i się dla niego przysłużył, ludzie często nie pamiętają o tak ważnej osobie.
W ostatniej części programu mogliśmy usłyszeć najbardziej znane sentencje Piotra Skargi, na przykład: „Przeklęty, kto zasmuca matkę swoją”, „Kto ojczyźnie swej służy, sam sobie służy”, „Dobry człowiek woli sam cierpieć, niż na cierpienia drugich patrzeć” czy „Wielkie to rzemiosło ludzie rządzić: a jakoż je umieć ma ten, który się go nie uczył?” Trzeba przyznać, że każdy z nas słyszał je, lecz nie zdawał sobie nawet sprawy, kto jest ich autorem. Następnie usłyszeliśmy wiersz Władysława  Bełzy pt. „Zaklęte dzwony”, wyrecytowany przez Michała Kozłowskiego, który przedstawił nam postać księdza Piotra Skargi.

„[..]Na tle złota i kamieni,
Co królewski dwór przetyka,
Świętym blaskiem się promieni,
Skromna postać zakonnika.

Oto patrzcie! jak w tem gronie,
Nagle osiadł strach ponury!
Mąż w niebiosa podniósł dłonie,
Jakby piorun ściągał z chmury.[…]”

Usłyszeliśmy także wiersze pod tytułem: „O księdzu Skardze” Melchiora Pudłowskiego wykonany przez Pawła Szulczyka i „Skarga” Jana Okonia wygłoszony przez Konrada Palecznego. Nawet sam Jan Paweł II mówił „O Piotrze Skardze”(w wykonaniu Pauliny Wyrzykiewicz):

„[…]I powtarzam słowa modlitwy,
Która codziennie wraca na moje wargi:
„Boże, Rządco i Panie narodów,
Z ręki i karności Twojej
Racz nas nie wypuszczać”
-słowa wielkiego Piotra Skargi[…]”

Podsumowaniem mogą być słowa jednej z czterech piosenek wykonanych przez uczennice klasy 2e: Aleksandrę Kaczmarek, Weronikę Sobczak i Karolinę Potocką.

„Pokazał nam Piotr Skarga jak mamy żyć i wierzyć
Jak siebie innym dać i jak pokonać strach,
by nie dać się zniewolić, by razem być w niedoli,
by nie zamykać ust, gdy źle się dzieje tu”

z5

Dopełnieniem programu słowno- muzycznego przygotowanego przez uczniów z klas 1d i 2e pod opieką wychowawczyń- p. Ady Pośnik i p. Iwony Kwapisz był występ szkolnego chóru pod kierunkiem p. Magdaleny Skassy.

 

Sylwia Długowska 2e
LO Grójec

Dzień Otwarty 25.04.2017 r.

DzienOtwarty3

 

 

logo logrojec

Herb Polski

WE ALL MIGRANTS - PROJEKT

Ogłoszenia

Ranking - PERSPEKTYWY

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Skargi w Grójcu jest wśród najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2016 i przysługuje mu tytuł „Brązowej Szkoły 2016”.

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Skargi w Grójcu jest wśród najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2015 i przysługuje mu tytuł „Srebrnej Szkoły 2015”.

Szkolny Klub Sportowy

sks

Współpraca z WAT

FUTURE OF HISTORY Project

foh logo

COMENIUS Project

 

ERASMUS Project

sifa

LO Grójec w programie IT-SZKOŁA

E-Laboratorium Matematyczne

Aktualnie Gościmy

Odwiedza nas 22 gości oraz 0 użytkowników.

Archiwum Artykułów

Archiwum Artykułów

Adres Szkoły

Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Skargi w Grójcu
ul. Poświętne 17
05-600 Grójec

tel.: (048) 6642474
fax: (048) 6642489, (048) 6642646
e-mail: logrojec@poczta.fm

 

 

Nasza Lokalizacja